Marknadsför företaget genom profilkläder
Visst har du sett ryggsäckarna och kepsarna som det står Volvo Ocean Race eller Ericsson på. De finns överallt.
Många företag känner till styrkan i att skapa gående reklampelare för sitt varumärke. Men det fungerar lika bra även för mindre företag. Men, om du ska ge bort dem till kunder som en gåva, är en mindre logo att föredra även om du vill att ditt företag ska synas. Fundera på hur din kund vill använda produkten du ger bort. Tänk också på vad dina kunder och samarbetspartners vill ha just nu. Håll till exempel reda på aktuella sommartrender så kan du få tips på vad som är populärt just nu, och få inspiration och idéer kring vad du ska ge bort.
Störst är inte alltid bäst
Fundera på om du skulle gå omkring i en tröja med en jättestor logo på ryggen. Det är nog inte den tröjan du väljer först när du ska gå ner på stan. När du gör kläder som ska uppmärksammas vid till exempel ett event är det bra med stora loggor. Det finns många bra källor till inspiration när du vill lyfta blicken och bli informerad om större trender i samhället. Eller så köper du solglasögon. Du hittar ett stort utbud av roliga prylar att ge som blir omtyckta av alla.
Första hjälpen på din arbetsplats När du behöver mer pengar i företaget